“Gırc¸, gırc¸, gırc¸. Uykuma karıs¸an dikenli gıcırtılarla kaskatı bir halde uyanıyorum. Salıncaktaki arkası do¨nu¨k c¸ocuk. Sesler salondan geliyor. Gırc¸, gırc¸, gırc¸. Yatakta bu¨zu¨s¸u¨p kalıyorum. Kalkıp bakarsam, onu salonun ortasında sallanırken bulacagˆımı du¨s¸u¨nu¨yorum. I·c¸eride olmasına ragˆmen sac¸ları uc¸us¸arak.” “Gırc¸, gırc¸, gırc¸. Bu du¨s¸u¨nce beni dehs¸ete du¨s¸u¨ru¨yor. Tuhaflıklara evde rastlamak yeni bir as¸ama olur c¸u¨nku¨. Eve kac¸mak is¸e yaramaz o zaman. I·lk s¸oku atlattıktan sonra, en azından aynı odada degˆiliz diye rahatlıyorum. Gidip bakmazsam endis¸elenecek bir s¸ey yok. Bas¸ka odada olması, bas¸ka evde, bas¸ka s¸ehirde, bas¸ka u¨lkede olmasından farksız. Sonuc¸ta go¨ru¨s¸ alanımda degˆil. Ritmi du¨zenli gıcırtıları ninni gibi dinleyerek yeniden uykuya dalabilirim.” Sinemacı olma hayaliyle yola c¸ıkıp, kendini sansu¨rcu¨ olarak bulan bir kurgu operato¨ru¨. C¸alıs¸tıgˆı kanaldaki go¨revi “sakıncalı” go¨ru¨ntu¨leri kesmek, mozaiklemek, silmek. Monito¨rde akan sahnelere mu¨dahale ederken, hayatının kontrolu¨nu¨ kaybetmeye bas¸lar. Kurgu karıs¸ır. Beklenmedik anlarda, dehs¸et verici manzaralar c¸ıkar kars¸ısına. Olmaması gereken sahneler. Meslegˆinin yan etkisi oldugˆundan s¸u¨phelendigˆi bu go¨ru¨ntu¨lere “tuhaflıklar” adını verir. Sinir uzmanına go¨ru¨nu¨p ilac¸lı kafayla bas¸ı o¨nu¨nde gezinmek veya yakınlarına anlatıp onları endis¸elendirmek istemez. Niyeti kendi kendine c¸o¨zmektir. Donup kalır. Go¨rmezden gelir. U¨stu¨ne gider. Hakan Bıc¸akcı’dan Silinmis¸ Sahneler. Bugu¨n burada yas¸amanın, su¨rekli haberdar olmanın, her s¸eyi go¨rmenin, hic¸bir s¸ey yapmamanın yorgunlugˆu.
SON İNCELEDİKLERİM
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.
Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Kvkk sözleşmesini inceleyebilirsiniz.