Batı sanatında akademizme ve yerles¸ik gelenegˆe kars¸ı 19. yu¨zyıl ortalarında bas¸layan hareketin o¨nderinin Manet oldugˆu konusunda herkes hemfikir. Bataille’a go¨re Manet c¸ok bu¨yu¨k bir ressam olmakla kalmaz, “kendinden o¨nceki ressamlarla bagˆını koparmıs¸, bugu¨n ic¸inde yas¸adıgˆımız do¨nemi bas¸latmıs¸tır”. Linda Nochlin avangardın Manet’yle bas¸ladıgˆını so¨yler, zira c¸agˆdas¸ avangardizm anlayıs¸ımızın dayandıgˆı ruhsal, toplumsal ve ontolojik yabancılas¸mayı somutlas¸tıran ilk ressam Manet’dir. Bourdieu daha da ileri gider ve Manet’nin hayata gec¸irdigˆi bir “sembolik devrim”den bahseder: Kendi do¨neminin sanat du¨nyasında yarattıgˆı infial sadece estetik degˆerleri altu¨st etmesinden degˆil, bunların dayandıgˆı ahlâk kurallarıyla da alay etmesinden kaynaklanır.
Manet, “Tanrı’nın kiliselerinde ve kralların saraylarında” nizama sokulmus¸ bir du¨nyanın yıkılıs¸ına is¸tirak eder. Bataille’ın deyis¸iyle: “Yeni bir du¨nyaya girmekteyizdir ve perde Olympia’yla ac¸ılır..."
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.
Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Kvkk sözleşmesini inceleyebilirsiniz.